IPAD

Ipad, muziek op je ipad, apps, Purmerend

Nieuw in ons lessenpakket: muziek maken op je Ipad! Naast de cursus gaan we dit ook als vaste les aanbieden.

Muziek op je Ipad

Tegenwoordig hebben veel mensen een Ipad in huis liggen. Naast dat het handig is om lekker op de bank op het web te surfen, misschien lees je dit nu wel op je Ipad, kan je er ook fantastisch muziek mee maken. Iedere week worden er minimaal wel een paar nieuwe apps gelanceerd die gericht zijn op professioneel muziek maken en produceren.

Je kan de Ipad gebruiken als volwaardig middel om muziek te leren maken, te componeren en om te produceren. Het bied apps voor de beginnende muzikanten maar bied ook talloze mogelijkheden voor de professionele muzikant/ producer of DJ. De apps zijn vaak maar een fractie van de prijs van soortgelijke programma's op de Mac ( OS X ) of Windows. Je moet net als bij iedere ander instrument investeren in je instrument, in dit geval de ipad. Dus ook als je er nog geen hebt, is het meer dan de moeite waard om er een hiervoor aan te schaffen!

Zo heb je de traditionele instrumenten die je kan bespelen op het touchscreen, maar zijn er ook talloze nieuw ontworpen instrumten die nieuwe mogelijkheden bieden qua muziek maken. Ook zijn er talloze apps voor effecten en sequencers.

In deze les leer je niet alleen met de verschillende apps om te gaan en deze nieuwe wereld te ontdekken, je krijgt ook basis muzikale kennis mee. Ritme, toonsoorten, akkoorden en meer. Hiernaast geef ik ook piano en keyboardles en de Ipad hoeft hier echt niet voor onder te doen. Mocht de wens er zijn dan kan deze les uiteraard ook worden gecombineerd met piano en keyboardlessen.

Dus of je nou volledig nieuw bent in de wereld van muziek, al een instrument bespeeld, een ervaren muzikant bent, 4 jaar of 80 jaar jong. De Ipad heeft voor wat ieder wat wils en meer!

Melvin van Ingen, docent Muziek op je Ipad

In 2011 heeft Melvin zijn bachelor Klassiek Piano aan het Conservatorium van de HKU gehaald. Hierna heeft hij nog 2 jaar toetsen met bijvak zang gestudeerd op het Amsterdams conservatorium afdeling Pop.  Naast de lessen op de muziekschool, geeft hij ook workshops bij Wherelant aan o.a scholen. Zoals muziek op je Ipad en digitaal componeren.

In mijn eigen muziek maak ik naast de piano, het zingen en de gitaar, veelvuldig gebruik van de computer en de ipad. De ipad is een fantastisch leermiddel in de wonderlijke wereld van de muziek. Men denkt dat er alleen goed muziekles gegeven kan worden op de traditionele instrumenten, piano, gitaar, drums, viool, maar dat is allang niet meer het geval.

Schrijf je in voor een gratis proefles en ervaar het zelf!

Voorbeelden van een aantal apps:

Garageband, Thumbjam, Loopy HD, Figure, Auxy, Samplr, Audiobus, Soundprism, Musyc, midi en audiomux, Impaktor, DFX, Korg Gadget, Dm1

En o.a. Monsters en Music4Kids (voor de kleintjes)

Ipad en Iphone

De meeste apps draaien prima vanaf de Ipad 2. De 1e generatie wordt vaak niet meer ondersteund. Ondanks dat, zijn er nog zat apps die daar wel op te gebruiken zijn,

Veel apps draaien trouwens ook prima op de Iphone 4 of nieuwer. Je hebt een kleiner scherm maar veel functies blijven gelijk. Heb je dus geen Ipad maar wel een Iphone dan kan je die ook meenemen naar de les.

Voor mensen met andere tablets:

Momenteel loopt de Ipad ( Apple) ver voor op de Android apparaten qua ontwikkeling op muziekgebied en aanbod van apps. Voorlopig wordt deze cursus dus enkel aangeboden voor de Ipad en Iphone.