PIANO

"Als ik piano zou kunnen spelen, dan…"  Deze wens kan bij ons in vervulling gaan!

Bij Muziekschool van Ingen in Purmerend krijg je pianoles in een ontspannen atmosfeer en onder vakkundige leiding maak je al muziek vanaf de eerste les. Het repertoire bestrijkt de klassieke muziek, jazz en popmuziek. Daarnaast leer je ook de theorie, waaronder akkoordenleer, kennis van toonladders en improviseren.

De lessen zijn vanaf 6 jaar en worden gegeven als privéles, of met 2 of 3 personen. De cursus is ook zeer geschikt als je al les hebt gehad.

Als je piano wilt leren spelen, zul je thuis ook moeten oefenen. Wij geven een eerlijk advies over de aanschaf / huur van het instrument. Via ons kun je ook voordelig een instrument aanschaffen. Een nieuwe piano is er vanaf euro 3000,- terwijl je voor euro 750,- al een redelijke elektronische piano of een gebruikte piano koopt.

​Melvin van Ingen, pianodocent

In 2011 heeft Melvin zijn bachelor Klassiek Piano aan het Conservatorium van de HKU gehaald. Hierna heeft hij nog 2 jaar toetsen met bijvak zang gestudeerd op het Amsterdams conservatorium afdeling Pop.

Florand van Ingen, piano docent

Florand heeft conservatorium piano, elektronisch orgel en keyboard gevolgd. Ik vind dat het plezier voorop staat.  Als leerlingen gemotiveerd zijn, is er een vruchtbare bodem voor goede resultaten. "De piano is bij uitstek het instrument waar je je gevoel in kwijt kunt. Je zult hier tot in lengte van jaren een fantastische hobby aan hebben".