VIOOL

Vioolles Purmerend, viool, Tomoko Suzuki

Altijd al viool willen spelen? Dat kan bij Muziekschool van Ingen in Purmerend!

Viool is een instrument waarmee je verschillende muziekvormen kunt maken. Bijvoorbeeld volksmuziek, klassiek, jazz of zelfs popmuziek in een band.

De lessen worden gegeven als privéles, of met 2 of 3 personen. Leeftijd vanaf 5 jaar. Ook voor volwassenen.

Mocht je nog geen viool hebben dan kan je die huren.

Nu ook les voor kinderen van 3 en 4 jaar. De les duurt dan 15 minuten waarvan het tarief de helft is van de 30 minuten lessen.

Tomoko Suzuki viooldocente

“Ik geef geruime tijd vioollessen aan leerlingen van verschillende leeftijden. Ik vind zelf het lesgeven erg leuk, want door het vioolspelen kan ik met kinderen en volwassenen communiceren.
Ik geef op een leuke manier les want op deze manier blijven leerlingen gemotiveerd en ervaren ze de lessen als prettig.

Ik heb ervaringen met verschillende muziekstijlen en arrangeer stukken voor viool (violen), die ik ook voor mijn leerlingen gebruik in combinatie met lesboeken.

Het is belangrijk dat leerlingen genieten van het spelen en tegelijk techniek en vaardigheiden ontwikkelen die noodzakelijk zijn om mooi te spelen.”

Tomoko studeerde viool (moderne viool) in Japan en Tsjechië, waar zij haar mastertitel behaalde met excellente eindresultaten.   Zij heeft ook aan het conservatorium in Amsterdam gestudeerd waar zij haar mastertitel in “barokviool” behaalde. Tomoko behaalde verschillende prijzen: een van hen is de 5e plaats op “Internationalen Johannes Brahms Wettbewerb” in Pörtschach (Oostenrijk).

Tomoko speelde in verschillende orchesten en ensembles: ze was lid van het Tsjechisch Philharmonisch Orkest. Na komst naar Nederland speelt Tomoko zowel moderne als barokviool.