YOGA

Altijd al yoga willen doen? Dat kan bij Muziekschool van Ingen in Purmerend!

Yoga voor muzikanten

Muzikanten nemen vaak een eenzijdig belastende houding aan.
Yoga leert je om je aandacht naar binnen te richten en signalen van je lichaam te herkennen.

Door middel van rek- en strekoefeningen wordt het lichaam sterker gemaakt en worden de gewrichten soepel gehouden.

Voor een muzikant kan het daarnaast spannend zijn om op te treden. Door middel van ademhalingsoefeningen leer je met een meer ontspannen gevoel op het podium of in je les te staan. Ook verbetert je concentratie en werk je aan een goede houding, waardoor fysieke klachten voorkomen kunnen worden. Extra aandacht wordt gegeven aan blessuregevoelige gebieden, zoals de onderrug, schouders, nek en polsen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een backpath; een schuimrubberen strip, die de rug sterker maakt.

De les wordt afgesloten met live muziek!

Les op maandag avond.

Locatie: Muziekschool van Ingen

van IJsendijkstraat 405 B

Voor alle leeftijden en niveaus

Maximaal 6 plekken

Meld je nu aan via demuziekschool.nl of info@demuziekschool.nl

Tarieven

Losse les            €15,00

Proefles             €10,00

Strippenkaart   €65,00    (5 lessen)

Strippenkaart   €125,00  (10 lessen)

Over Liset

In 2008 sloot Liset haar Bachelor opleiding dwarsfluit aan het Conservatorium van Tilburg Cum Laude af met het cijfer 9,5. In 2010 behaalde Liset haar Master of Arts diploma met nogmaals het resultaat Cum Laude aan de ‘Royal Academy of Music’ in Londen en ze kreeg een speciale prijs uitgereikt (DipRAM) voor een uitstekend eindexamen.

Liset is een veel gevraagd freelancer bij beroepsorkesten in binnen- en buitenland. Ze werd geselecteerd voor verschillende trials/proeftijden met orkesten zoals: London Philharmonic Orchestra, BBC National Orchestra of Wales, Welsh National Opera en Liverpool Philharmonic Orchestra.

Daarnaast speelt ze als freelance fluitiste bij onder andere het Rotterdams Philharmonisch Orkest, het Metropole Orkest, het Nederlands Blazers Ensemble en het Nederlands Philharmonisch Orkest.

Verder geeft ze al ruim tien jaar met veel plezier dwarsfluitles in privé- en groepsverband aan kinderen en volwassenen op alle niveaus. Vanaf januari 2018 start Liset als docent aan het conservatorium van Tilburg.

Naast het geven van dwarsfluitlessen biedt Liset ook ‘yoga voor muzikanten’ aan. Ze behaalde haar diploma in 2017 en is een eigen praktijk gestart in Zaandam. Daarnaast wordt ze ook regelmatig uitgenodigd als gastdocent bij orkesten, zoals het Nederlands Philharmonisch Orkest en het Nationaal Jeugd Harmonie Orkest.

www.lisetpennings.com