IMG-20190918-WA0010.jpg

1   Vanaf welke leeftijd kan je les nemen?

Dit verschilt per instrument. Viool vanaf 4 jaar, piano en keyboard vanaf 6 jaar. Voor de overige instrumenten kun je kijken bij “lessen”.

2   Ben ik niet te oud?

Je bent nooit te oud, onze oudste leerling is 85.

3   Kan ik eerst een proefles nemen?

Een gratis proefles is altijd mogelijk, stuur ons even een mail.

4   Ik wil het eerst een tijdje proberen zonder ergens aan vast te zitten,       kan dat?

De eerste 3 maanden kun je maandelijks opzeggen.Voor meer informatie

5   Ik heb nog geen instrument, kan ik dan wel les nemen?

Ja. Bij keyboard en piano kun je 2 maanden een gratis leenkeyboard mee naar       huis nemen. Hierna kun je deze huren voor 16,- per maand.

Voor gitaar en basgitaar kun je ook een gratis leeninstrument krijgen. Voor de     andere instrumenten zijn er ook huur regelingen. Uiteindelijk zul je wel een   instrument moeten aanschaffen.

6   Hoeveel moet ik per week oefenen?

Om een goed gevoel met je instrument te krijgen, moet je minimaal 1 a 2 uur per week oefenen. Dit werkt het beste als je verspreidt oefent over zoveel mogelijk dagen. Hoe meer je oefent des te beter het is !

7   Hoe geven jullie groepsles?

We houden de groepen klein, maximaal 5 personen voor keyboard en 3 personen voor gitaar. Andere instrumenten geven meestal ook groepsles. De lestijd hangt af van de groepsgrootte. In een groep zit je op hetzelfde speel niveau. Als je beginner bent kom je bij andere mensen die ook beginnen. Er zijn groepen voor kinderen, jongeren en volwassenen.

8   Hoe gaat de betaling?

Je kunt een jaar, waarin gemiddeld 40 lessen worden gegeven, in 12 termijnen betalen of met korting een half jaar of een jaar vooruit betalen. Je krijgt geen rekening.Zie tarieven voor meer info.

9   Hoe kan ik mij opgeven voor les?

Dit kan alleen via email. Als de lessen beginnen neemt de docent contact met je op.

10  Wanneer starten de lessen?

Als je priveles wilt, kan dit meestal binnen een paar weken worden geregeld.Wil je groepsles, dan beginnen de lessen zodra er voldoende leerlingen zijn die op dezelfde tijd les kunnen nemen.

11  Houden jullie mij op de hoogte van de vorderingen van mijn kind?

We hebben altijd tijd voor een kort praatje. Dit moet je wel zelf aangeven.Je kunt altijd contact met ons opnemen.

12  Kan ik mijn instrument ook bij jullie kopen?

Wij leveren graag je nieuwe instrument. Dit is met de gebruikelijke garantie.

13  Is muziekles goed voor de ontwikkeling?

Erg goed! Lees het artikel: